lördag 5 september 2009

Normer och vänner

Nu har även S.T och S.S vågat sig på en uppdatering och då vill N.F inte vara sämre.

Egentligen tänkte jag hylla kollektivtrafiken så här på årsdagen för dagen då kollektivtrafiken inte visade sig från sin bästa sida, eller snarare inte visade sig alls. Jag har många goda minnen att tacka kollektivtrafiken för och minst lika många dåliga. I slutändan väger de ändå jämt, så vi tänker fortsätta att umgås, jag och kollektivtrafiken, kollektivtrafiken och jag.


Men..


Det här är inte dagens ämne, dagens ämne är inte heller bakning eller söndagsångest. Ämnet idag kommer vara vänner och normer. F.B sa igår något som höll mig vaken ett par minuter extra inatt, är det så att ens vänner är de som sätter normen för vilka man vidare väljer att umgås med. Jag ville först förneka det här men vid närmare eftertanke insåg jag att det nog var rätt. För visst har mina senaste bekantskaper påmint läskigt mycket om mina tidigare vänner. De har vart skrikiga, påhittiga, kreativa och hysteriska. Därmed har vi kanske också förklaringen till varför jag är så dålig på att hitta nya vänner och behålla dom, det är helt enkelt för stora skor att fylla. Det är som att klapma runt i ett par 46:or när du egentligen knappt kan ha storlek 35. Och när det kommer till skor slutar det alltid med att jag väljer att ta på mig minna gamla ingådda skor, för man vill ju inte riskera att få skavsår av de nya blänkande skorna.

"Gamla vänner och gamla skor är bekvämast"

/Er tillgivna N.F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar