söndag 27 december 2009

Hus Jul

Eftersom ingen brydde sig om att svara på frågan i förra inlägget fick jag söka svaret själv. Som jag har sökt, letat ivrigt, vankat av och an, vridit mig i undrans plågor, men nu vet jag svaret. Jag känner mig som en ny människa, en bättre mer upplyst människa. Aldrig mer ska jag undra, aldrig mer..

Julen är nästan förbi. Jag har ätit så mycket prinskorv och bruna bönor att jag nästan, men bara nästan, tröttnat på det. WWA's julbord är nu också över, det var en mycket trevlig tillställning med mängder av mat och underhållning. Tillställningen var så fantastisk att någon utomstående yttrade en önskan om att få vara en fluga i taket.

Om ett par dagar är det dags för nyårsfirande, åter igen ska vi äta tills vi inte kan stå. Magen ska vara så fylld med mat att när man i ett sista tappert försök kastar in en köttbit i munnen på sin bordsgranne kommer den ramla ut igen, då har man lyckats.

Hus, jul, strålande jul! / N.F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar