onsdag 30 december 2009

N.F.F och tema

Kamrat N.F är bortrest, jag tar tillfället i akt och sprider ut mina saker (böcker) i hela lägenheten, äter en mozarella till lunch, köpesparrissoppa med räkor till middag. Och om hon vill smaka på de utsökta tryfflarna vi fick av unga fröken W, får hon allt skynda sig hem.

Snart blir det nytt år igen, det betyder nya förhållningsregler. Det blir avspänt, på gränsen till mysigt i år. Kanske med en touch av pårökt. Det blir ärligt, skamlöst (i ordets mest bokstavliga betydelse) och otvunget. Samtdigt vill jag se årets tema som en härskarteknisk påbyggnadsutbildning, vi tar inte allt så allvarligt (som t. ex. ST). Andras åsikter om oss är av intresse men man kan ju bara tala om sig själv o.s.v.

Det faktum att 09 Strävan tar slut, innebär inte på något sätt att det är färdigt med arbete och ansvar för vår del. Men vi tonar ned vår pretentiösa sida till förmån för en distans till vårt öde.

Jag skulle också gärna ägna mig mer åt mystik och det ockulta nästa år.
Om ni tycker detta låter okej, hjälp mig då att döpa 2010 till något snitsigt. Gör det nu.

Er/ F. (i begrepp att skaffa ryggrad) Beauty

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar