torsdag 19 november 2009

Livets goda stunder

Igår var en dag i oturens och ilskans tecken, men det ska vi inte prata om nu. Nu tänker jag hylla gratismat och extrapriser.
Gårdagen medförde faktiskt något bra, 4 gratis wasa sandwich. Till en början var dom två, men jag och S.T gick förbi dom glada utdelarna en gång till och försökte se ut som att vi inte alls vart där 10 minuter tidigare. Tricket lyckades, glada ihågen med 4 wasa sandwich i fickorna skred vi fram på avenyn, S.T med turkost paraply N.F med huckle. Nästan anhalt blev konsum för köp av varma koppen för 11 förträffliga kronor.
Därefter tog jag N.F av mig hucklet och satte på mig det finaste leendet och fråga med den blidaste stämma om macdonalds kunde tänka sig att skänka två muggar till oss. Och se, det kunde dom.
Glada och nöjda över våra bravader gick S.T och N.F för att inta sin lunch. Varma koppen i mc donalds mugg och gratis pepparrots-sandwich, summan av denna deliciösa lunch uppgick i endast 11 kronor.
Vidare gillar ovanstående duo att diskutera extrapriser. Så här såg det ut för två dagar sen när vi på intranätet diskuterade om livets goda ting:

S.T säger: vet du vad 2,8rna kostar på coop konsum?
S.T säger: för 6 st alltså.
N.F säger: hmm.. 22 kronor?
S.T säger: ne, 13 kr MED PANT!
N.F säger: shiiiiiit!! Där ska jag jämt köpa min öl framöver!
S.T säger: ja du får nog skynda dig innan den tar slut :D
N.F säger: är det tillfälligt pris bara eller ska detta fantastiska vara för evigt?
S.T säger:jag tror det är tillfälligt
N.F säger: tänkte väl att det lät för bra för att vara för alltid :D
N.F säger:men vet du mer, på maxi kan man köpa två leverpastej för 18!!!! Det är najs! :D
S.T säger: MEN SHIT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar