fredag 6 november 2009

Mina främsta intressen, städning och Jul

Idag har jag och N.F städat lite, vi drog fram spisen, skrubbade undersidan av köksskåpen med tops, suddade bort märken på golvet med radergummi, det gamla vanliga ni vet. Men när N.F skulle dammsuga sina väggar och tak glömde hon helt av att fälla ner persiennerna, nu tror alla i grannskapet att vi är psykiskt sjuka. Det gör inget.

Vi har även börjat julpynta så smått: julkrubban är framme, och en betlehemsstjärna, modell större, sitter i taket. Snart ska jag också börja på mitt pepparkakshus, jag har efter många diskussioner med mig själv beslutat att en Klippmoské kommer passa utmärkt i vår multikulturella miljö.

Ps. I morse satt vår granntant och tittade på mig genom sitt fönster i flera timmar. Jag är rädd.

/Er F.B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar