söndag 30 augusti 2009

Nummer två

N.F ska i detta här och nu skriva sitt första inlägg.
Egentligen hade jag tänkt att skriva om flyttlass och flyttkartonger men något i maggropen kändes inte riktigt rätt. Kanske var det hunger eller så var det helt enkelt magkänslan som sa ifrån. Istället ska jag skriva om ett ständigt aktuellt ämne, något som ligger oss alla varmt om hjärtat, nämligen bajs och speciella bajstider.
Det finns få saker som fascinerar mig så mycket som speciella bajstider.
Jag har förstått att det inte är något ovanligt att på bestämd tid göra nummer två, skita, lägga en kabel, tömma tarmen, gå på toa.. ja kärt intresse har många namn.
På bestämd tidpunkt säger magen till, och ja, då får hjärnan säga vad den vill.
Ivärmland brukar detta fenomen benämnas som "skita möra", vilket är precis vad det låter som, att skita på morgonen. Att skita på morgonen är en lika viktig syssla som att äta frukost eller läsa morgontidningen. Om någon skulle ha misslyckats med att skita möra innebär det stora bekymmer, inte bara för personen som inte fått ur sig nummer 2, utan även för närmast sörjande. Det är det stora samtalsämnet och oroliga telefonsamtal rings och lugnet lägger sig inte förrens man fått bekräftat att nummer 2 nu gjorts och att personen i fråga nu mår bra.

Det är med stor skam jag erkänner att jag inte förstått det här med att göra nummer två på bestämd tidpunkt, inte heller har jag förstått att det är lika mycket av ett samtalsämne som vädret och den ökande arbetslösheten.

/ Er tillgivna N.F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar