söndag 30 augusti 2009

Jag läste nyligen en skojig bok. I början verkade den lovande, framåt slutet satt jag och fnissade hysteriskt. Boken heter Myten om det svaga könet och är skriven av en man vid namn Ashley Montagu. Den handlar om hur kvinnor har bättre fysik och likvärdigt psyke med mannen.
Tillåt mig citera hans slutsats:

"Jag har ett förslag att göra som, även om det medför vissa praktiska svårigheter och jämkningar i början, borde kunna lösa många av de problem som bekymrar människorna och skadar samhället. Det är annars en mycket enkel lösning- alltför enkel, kommer nog många att tycka. Jag föreslår att arbetsdagen för alla gifta förkortas på frivillig basis till hälften av det normala, det vill säga till fyra timmar om dagen."

Det är sant som det sagts: Det finns inga dåliga idéer.

Högaktningsfullt F.B

1 kommentar: